divendres, 10 de juliol del 2015

Poemes cantats, Avui l'he vista.

Començo amb aquesta cançó un recull de poemes cantats, són alguns dels que més m’agraden a mi. Alguns són de poetes ja desapareguts, altres de poetes desconeguts, també n’hi ha que són cançons que tenen lletra poètica, altres són dels mateixos cantautors que posen música a poemes de grans poetes. Poetes és un recull per a escoltar i sentir música per a les emocions.


Apel·les Mestres (Barcelona 1854 -1936), va ser un artista polifacètic dedicat al dibuix, poesia, autor de teatre, música, il·lustració gràfica, traducció, col·leccionista i amant de la jardineria. 
Impulsà les arts gràfiques a Catalunya, reivindicant la categoria artística de la figura poc considerada socialment del dibuixant. L'obra gràfica de Mestres és una referència obligada per conèixer els orígens del còmic espanyol. Com a escriptor va conrear diversos gèneres: poesia, teatre, prosa... que sovint fusionava i il·lustrava amb dibuixos propis.






Avui l'he vista la teva casa
Avui l'he vista deserta i sola
Encara em sembla sentir mos passos
com hi ressonen
com hi ressonen

Aquelles portes que tu m'obries,
tots aquests llibres tancats i en ordre,
aquelles sales on ja no vibra
la veu tan dolça
la veu tan dolça

Per la finestra que tantes tardes
has entreoberta, de llum ansiosa,
per la finestra des d'on em veies
passar a voltes
passar a voltes

El sol entrava i amb un raig tebi
Seguint la cambra palpant les portes
Semblava dir-me i allà on és ella
Perquè no torna
Perquè no torna

Entre eixa calma solemne i trista
Mon cor te busca mes ulls no et troven
Parets i mobles com jo es consumen
Com jo t’enyoren
Com jo t’enyoren
Com jo t’enyoren

Lletra Apel·les Mestres
Música Xavier Ribalta